Home         Oferim publicitate         Firme pe internet         Anunturi pe internet         Login

RECOMANDAM


PUBLICITATE



MENIU RAPID


Conducerea statului


TOP PORTAL


TOP MOTOR CAUTARE


SANATATE SFATURI


RECOMANDAM

Sarbatori religioase la crestini:           Calendar crestin ortodox ianuarie 2007

Sinaxar, ianuarie 2007, vietile sfintilor: Vasile cel Mare, Grigorie si Ioan Gura de Aur; Pomenirea Sfintilor facatori de minuni, Chir si Ioan;

Sinaxar 30 Ianuarie: Vasile cel Mare, Grigorie si Ioan Gura de Aur

Sinaxar, ianuarie 2007, sfantul Vasile cel Mare, Grigorie, Ioan Gura de Aur, vietile sfintilor, sfinti, calendar crestin ortodox, biserica ortodoxa  Pricina acestui praznic a fost urmatoarea: in zilele imparatului Alexie Comnen care a luat sceptrul imparatiei in anul 1081, dupa imparatul Botaniat, s-a iscat neintelegere intre oamenii cei mai de cinste si mai imbunatatiti. Unii cinsteau mai mult pe Vasile cel Mare, zicand ca este inalt la cuvant, ca unul care a cercetat prin cuvant firea celor ce sunt, ca la fapte se aseamana aproape cu ingerii, ca nu era lesne iertator, ca era fire hotarata si nu era stapanit de nici un lucru pamantesc. In schimb, pogorau pe dumnezeiescul Ioan Gura de Aur, zicand ca ar fi fost oarecum potrivnic lui Vasile, pentru ca ierta prea lesne si indemna la pocainta. Iar altii inaltau pe acest dumnezeiesc Ioan Gura de Aur, zicand ca este mai omeneasca invatatura lui si ca indrepteaza pe toti, si-i indupleca spre pocainta prin dulceata graiului sau. Ei ziceau ca Ioan Gura de Aur sta mai presus decat marele Vasile si Grigorie prin multimea cuvantarilor sale, cele dulci ca mierea, prin puterea si adancimea cugetarii. Altii inclinau spre dumnezeiescul Grigorie, ca adica el ar fi intrecut pe toti, si pe cei vechi, vestiti in invatatura elineasca, si pe ai nostri, prin inaltimea, frumusetea si cuviinta cuvantarilor si scrierilor lui. De aceea ziceau ca Grigorie biruie pe toti si sta mai presus decat Vasile si Ioan. Deci, se ajunsese acolo ca lumea se impartise: unii se numeau ioanieni, altii vasilieni si altii grigorieni, si pricire in cuvinte era pe numele acestor sfinti.

Mai tarziu, dupa cativa ani, sfintii acestia se aratara, unul cate unul, dupa aceea cate trei impreuna, aievea, iar nu in vis, arhiereului care pastorea atunci cetatea Evhaitenilor, si care se numea Ioan, fiind barbat intelept in toate, cunoscator al invataturii elinesti, cum se vede din scrierile lui si care ajunsese pe culmea virtutilor.

Atunci, sfintii graira intr-un glas catre dansul: noi, precum vezi, la Dumnezeu una suntem si nici o impotrivire sau vrajba nu este intre noi. Ci fiecare la timpul sau, indemnati fiind de Duhul Sfant, am scris invataturi pentru mantuirea oamenilor. Cum ne-a insuflat Duhul Sfant, asa am invatat. Nu este intre noi, unul intai si altul al doilea, si de vei chema pe unul, vin si ceilalti doi. Drept aceea, scoala-te de porunceste celor ce se pricesc sa nu se mai certe pentru noi. Ca nevointa noastra a fost aceasta, si cat am fost vii si dupa ce am raposat, ca sa impacam si sa aducem lumea la unire. Impreuneaza-ne intr-o singura zi si ne praznuieste cu buna-cuviinta. Instiinteaza si pe urmasi, ca noi una suntem la Dumnezeu si incredinteaza-i ca si noi vom ajuta la mantuirea acelora ce fac pomenirea; caci noua ni se pare ca avem oarecare indraznire la Dumnezeu. Acestea zicandu-le, s-a parut ca ei se suie iarasi la ceruri, imbracati in lumina nespusa si chemandu-se unul pe altul, pe nume.

Iar minunatul om care a fost Ioan Evhaitul, dupa ce se scula, a facut asa cum ii poruncisera sfintii, potolind multimea si pe cei ce se certau, caci acesta era om vestit pentru viata lui imbunatatita. El a dat Bisericii sarbatoarea aceasta spre a fi praznuita. Si iata gandul acestui om: cunoscand ca luna aceasta ianuarie, ii are pe cate trei sfinti: la zi intai pe Vasile cel Mare, la douazeci si cinci pe dumnezeiescul Grigorie si la douazeci si sapte pe dumnezeiescul Ioan Gura de Aur, i-a sarbatorit la un loc in ziua a treizecea, impodobindu-le slujba cu canoane, cu tropare si cu cuvinte de lauda, asa cum se cadea. Aceasta pare ca s-a facut si cu voia sfintilor, caci laudele inchinate lor n-au nici o lipsa si au intrecut pe toate cate s-au facut si cate se vor mai face.

Sfintii acestia erau la statul trupului si la infatisarea lor in chipul urmator: dumnezeiescul Ioan Gura de Aur era foarte marunt si foarte subtire, cu capul mare, ridicat deasupra umerilor, nasul lung, narile late, fata foarte galbena, amestecata cu alb, locasurile ochilor adancite, dar ochii mari, care ii faceau cautatura vesela si fata stralucita, desi din firea lui parea mahnit; fruntea mare, fara par, cu multe incretituri, urechile mari, barba mica si rara, impodobita cu par putin si carunt, falcile trase inauntru din pricina postului desavarsit. Mai trebuie sa spunem despre dansul ca a intrecut cu graiul pe toti filosofii elinilor, mai ales cu privire la adancimea gandurilor si la dulceata si inflorirea graiului. A talcuit Sfanta Scriptura si a propovaduit Evanghelia cu folos ca nimeni altul, incat de n-ar fi fost acesta (macar ca este o cutezare sa zicem asa), ar fi trebuit ca iarasi sa vina Hristos pe pamant. Cat priveste virtutea si fapta si privirea launtrica, i-a intrecut pe toti, facandu-se izvor de milostenie, de dragoste si de invatatura. A trait saizeci si trei de ani si a pastorit Biserica lui Hristos sase ani.

Vasile cel Mare era inalt si drept la stat, uscativ si slab, negru la fata, cu nasul plecat, sprancenele arcuite, cu fruntea cam posomorata, asemenea omului ganditor si ingrijorat, cu obrazul lunguiet si cam incretit, cu tamplele adancite, cam paros la trup, cu barba destul de lunga, carunta pe jumatate. Acesta a intrecut cu scrierile sale nu numai pe inteleptii din zilele lui, ci si pe cei vechi. Strabatand toata invatatura, era stapan pe toata stiinta; se folosea de toata filosofia inteleapta in lucrarile sale si sporea in cunostinta tainelor dumnezeiesti. S-a suit in scaunul arhieriei cand era de patruzeci de ani si a carmuit Biserica cinci ani.

Sfantul Grigorie cuvantatorul de Dumnezeu era om de mijloc la statul trupului, cu fata palida dar vesela, cu nasul lat, cu sprancenele drepte, cautatura blanda si vesela; la un ochi era mai mahnit din pricina unui semn de lovitura, la pleoapa de sus; barba nu o avea prea lunga, dar era destul de deasa si tocmita, iar pe margine galbuie. Era plesuv si alb la par.

Se cuvine sa spunem despre dansul ca daca ar fi trebuit sa se faca vreo icoana sau vreo statuie infrumusetata cu toate virtutile, apoi aceasta ar fi trebuit sa infatiseze pe sfantul Grigorie, caci el intrecuse cu stralucirile vietuirii sale pe toti cei iscusiti in fapta. A ajuns la atata inaltime de teologie, ca biruia pe toti prin intelepciunea cuvantarilor si a invataturilor sale. Drept aceea a castigat si numele de teologul, adica de Dumnezeu cuvantatorul. A vietuit pe pamant optzeci de ani si a pastorit Biserica din Constantinopol doisprezece ani.

Tot in aceasta zi, are loc si:

  • pomenirea Sfantului sfintitului mucenic Ipolit, papa al Romei si a celor impreuna cu dansul: Censurin, Aura, ce se mai numea si Hrisi, Felix, Maxim, Erculin, Venerie, Stirachin, Mina, Comod, Ermis, Mavru, Eusebiu, Rustic, Monagriu, Amandin, Olimpiu, Cipru, Teodor, Tribun, Maxim preotul, Arhelau diaconul, Cvirin episcopul si Savain;
  • pomenirea sfantului mucenic Teofil cel Nou;
  • pomenirea noului mucenic Teodor Militineul, care a marturisit in Militina, la anul 1704;

  Sinaxar 31 Ianuarie: Pomenirea Sfintilor facatori de minuni, Chir si Ioan

Sinaxar, ianuarie 2007, sfintii Chir si Ioan, vietile sfintilor, sfinti, calendar crestin ortodox, biserica ortodoxa   Acesti sfinti mucenici au trait in zilele imparatului Diocletian. Chir era din Alexandra, iar Ioan era din Edesa. In prigoana pornita atunci impotriva crestinilor, Chir s-a dus spre mare, catre asa-zisul san al Arabiei, si luand cinul calugaresc a locuit acolo.

Iar Ioan venind la Ierusalim si auzind de minunile ce le facea Chir, ca vindeca tot felul de boli si de neputinte, s-a dus la Alexandria. Iar de acolo afland unde se gasea Chir, s-a dus la el si a vietuit laolalta cu el. Si traind ei acolo, au auzit ca a fost prinsa o femeie, anume Atanasia cu trei fiice ale ei: Teodota, Teoctista si Eudoxia, pentru credinta in Hristos, si ca trebuie sa stea in fata judecatorului. Sfintii s-au temut ca nu cumva femeile, de teama chinurilor, sa cada din credinta. De aceea au mers la ele si le-au imbarbatat sa ramana tari in chinuri. Din aceasta pricina au fost prinsi si ei, si dupa multe chinuri li s-au taiat capetele, impreuna cu femeile despre care a fost vorba.

Tot in aceasta zi, are loc si:

  • pomenirea Sfintei mucenite Atanasia si a celor trei fiice ale ei: Teodota, Teoctista si Eudoxia;
  • pomenirea Sfintilor mucenici Victorian, Victor, Nichifor, Claudie, Diodor, Serapion si Papia, cei din Corint;
  • pomenirea Sfintei mucenite Trifina;
  • pomenirea Sfantului noului mucenic Hie Ardunul, care a marturisit in Calamata din Peloponez la anul 1686, si care s-a savarsit prin foc;

RECOMANDAM


PUBLICITATE




VA RECOMANDAM


Website-uri similare

CALENDAR      27.Sep.2022

Ziua:27097 ramase
Saptamana:3913 ramase
Luna:93 ramase

RECLAMA TA

Limbi straine: English »» French »» Spanish »» Italian »» Portuguese »» German »» Russian »» Chinese »» Japanese

Traditii si sarbatori la crestini pe saptamani, Sfanta Biserica Ortodoxa, Sfintii Apostoli, Sfintii Parinti, credinta ortodoxa, crestinii, vietile sfintilor, viata sfintilor, sinaxar, calendar crestin ortodox, sinaxar 27 ianuarie, sinaxar 28 ianuarie, sinaxar 29 ianuarie 2007 la www.util21.ro
ACASA »  DESPRE NOI »  PUBLICITATE »  CONTACT